tirsdag, januar 27, 2009

Helter av en annen verden

Rett før helga kom endelig en pakke fra Amazon.com. Normalt bestiller jeg bare fra amazon.co.uk, for å sende en pakke over dammen tar virkelig både votter og vinter, men av og til er det ikke alt man får tak i på kontinentet. Når jeg først bestilte tok jeg også med ei bok som jeg egentlig ikke hadde tenkt å spandere penger på, men benyttet altså sjansen til å få fullført en serie. Dette var den (foreløbig) siste boka i Helte-serien til Moira J. Moore. Serien er plassert i en framtidig verden, kolonisert fra jorda, men satt tilbake til et føydalt middelaldersamfunn på grunn av uendelig mange naturkatastrofer. Heldigvis oppstår det etterhvert personer med overnaturlige evner som kan redde verden, og det er et slikt par vi får følge gjennom serien. De to første bøkene i serien Resenting the Hero og The Hero Strikes Back er helt greie bøker i sjangeren romantisk fantasy. Den siste boka Heroes Adrift kunne jeg nok godt spart miljøet for å frakte over Atlanteren, for den var merkbart dårligere enn de andre. Spesielt slutten blei et antiklimaks som bare legger opp til oppfølgeren som visstnok kommer til høsten. Ellers må man faktisk helt til ukebladverdenen for å klare å finne tittel og illustrasjonsbilde som kan være lengre fra innholdet i historien!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar