mandag, januar 05, 2009

Rocky Rocker

Plutselig blei det fare for å bli seriøs her. Jeg må derfor ile til og presisere at livet ikke bare består av fest og moro, men også tegneserier. Årets julehefter blei langt om lenge funnet en gang ut på julaftens ettermiddag (de må jo gjemmes godt, ellers er de utlest lenge før jul) og lest en plass mellom pinnekjøttet og pakkene. M viste seg å være feilkjøp (serien har bare tapt seg mer og mer de to siste årene), Nemi var bittelitt svak, Kollektivet middels som forventet og Pondus best. Ungene fikk Billy (10-åringen er hektet og baserer nå all sinn kunnskap om militæret på det han har lest seg til om Sumpleiren) og Knoll og Tott (finnes det noe mer konservativt enn en 15-åring?).

Men tegneseriehungeren var ikke helt slukket, og i ledige kveldsstunder fikk jeg lest på nytt de tre Rocky-bøkene. Stor moro! Man kommer vel ikke stort lenger unna mitt eget besteborgerlige univers, men det forhindrer meg ikke fra å le meg fillete over strek og historie. Skulle bare ønske at Rocky-heftene hadde litt flere striper og litt færre pop-kulturelle artikler... Jeg også Nemi-fan, men kjøper sjelden albumene siden litt for mange av biseriene er slike jeg bare gidder å lese en gang. Jeg er med andre ord helt håpløs. Jeg har forsøkt å ønske meg den 4. Nemi-boka både til bursdag og jul, men det ser nok ut som om jeg må kjøpe den selv.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar