mandag, januar 05, 2009

Starten på en blogg

I lang tid har man følt presset rundt å skaffe seg en Facebook-konto. Jeg forsøkte å la være på prinsipielt grunnlag, men oppdaget mer og mer at alt av festplanlegging og annet sosialt samkvem foregikk på facebook. For å slippe å forbli paria blei dermed også jeg medlem av dette "fantastiske" samfunnet i dag. Mens jeg bladde meg rundt i venner og venners venner, gikk det opp for meg at det egentlig ikke er dette jeg har lyst å kaste bort tida på. Jeg tror ikke folk er så veldig interessert i "Hva gjør Boggabogg akkurat nå". Sannsynligvis vil svaret være enten "leser bok" eller "spiller spill". Da må det være straks mer interessant å lese litt om hvilke bøker og spill jeg har holdt på med. For det er klart at når man er født makelig så blir det ikke så skrekkelig mange toppturer eller treningsøkter å legge ut om.

Det er ellers liten fare for å støte på beskrivelser av klassikere, lærebøker eller litteratur som gjør deg til et bedre menneske. Her er det kun snakk om tanketomt tidsfordriv. Og det er jeg stolt av.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar